Pressrum

Följ Studentum Sverige

Årets kvinnliga säljare korad för första gången

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2009 05:00 CEST

I fredags korades Sveriges bästa säljare 2009 i ett nästan fullsatt Globen. Brian Tracy, en av världens mest kända säljgurus, fanns på plats i Stockholm för att presentera vinnarna. Channa Hirsch, säljare på Studentum, Norra Europas största söktjänst för utbildningar, vann titeln årets kvinnliga säljare.

Channa Hirsch, född 1980, har de tre senaste åren arbetat på Studentum med att marknadsföra skolor och utbildningar. Trots sin ringa ålder och en starkt vikande konjunktur har hon varit med och sett till att Studentum i snitt har dubblat sin omsättning de senaste åren. Vad är hemligheten?

- Jag har som ambition att göra mitt allra bästa i alla lägen och alltid leverera mer än kunden förväntar sig. Det har varit min strategi sedan jag började på Studentum 2006. När man gör sina kunder framgångsrika, blir man själv också framgångsrik, säger Channa Hirsch.

65-årige kanadensaren Brian Tracy som lämnade över priset för Sveriges bästa säljare har ägnat större delen av sitt liv åt att sprida kunskaper om hur vi alla kan bli mer framgångsrika. Hans böcker har sålt i mer än tio miljoner exemplar, och han ägnar 200 resdagar om året till att förmedla sitt budskap runt om i världen. Brian Tracy menar att det finns vissa egenskaper som förenar framgångsrika människor är bra på att agera, är problemlösare och optimistiska.

- Jag har problemlösning i blodet. Nyckeln är att förstå kundens behov. Detta i kombination med stor målmedveten är vad som har tagit mig dit jag är idag, säger Channa Hirsch.

Studentums och Channas nöjda kunder är ett bevis för framgången.

- Det förvånar mig inte att Channa vunnit denna utmärkelse, då vi har ett mycket tillfredsställande samarbete med henne och övriga Studentum. Deras engagemang och förståelse för våra specifika utmaningar och målgrupper gör att vi känner ett stort förtroende för Studentum och ser dem som en given samarbetspart i vår kommunikationsprocess, säger Linus Brandin, marknadsföringsansvarig Handelshögskolan BBS på Högskolan i Kalmar.

Upsales Awards är en tävling med syfte att lyfta fram Sveriges duktiga säljare i olika branscher och visa ungdomar vilka bra framtidsmöjligheter som finns för den som kan tala för sin sak på ett professionellt sätt. Juryns motivering för årets kvinnliga säljare löd:

"Genom sin positiva energi, höga kvalité och ödmjuka attityd lyckas Channa Hirsch få såväl kunder som medarbetare att trivas i hennes närhet. Dessutom arbetar hon kontinuerligt med att utveckla sig själv och sitt sätt att arbeta".