Följ Studentum Sverige

Pressmeddelanden Visa alla 5 träffar

Hitta din YH-utbildning på vår mässa i Örebro

Pressmeddelanden   •   Apr 03, 2018 09:33 CEST

Funderar du på vad du ska göra i höst? Sugen på att läsa en kort, praktiskt inriktad utbildning med mycket goda chanser att få jobb? Välkommen till Studentums yrkeshögskolemässa på Conventum i Örebro den 5 april 2018!

Hitta din YH-utbildning på vår mässa i Göteborg

Pressmeddelanden   •   Feb 28, 2018 13:59 CET

Funderar du på vad du ska göra i höst? Sugen på att läsa en kort, praktiskt inriktad utbildning med mycket goda chanser att få jobb? Välkommen till Studentums yrkeshögskolemässa på Brewhouse i Göteborg den 8 mars 2018!

Välkommen till Yrkeshögskolemässan i Göteborg 2017

Pressmeddelanden   •   Mar 08, 2017 10:53 CET

Efter succén med YH-mässor i Stockholm, Malmö och Örebro arrangerar Studentum för första gången en YH-mässa även i Göteborg. Välkommen till Ullevi, Restaurang & Konferens torsdag den 9 mars för att träffa en mängd yrkeshögskolor, gå på seminarier och få mer information om höstens YH-utbildningar.

Rolig utbildning viktigast när studenter gör sina studieval

Pressmeddelanden   •   Nov 18, 2015 08:30 CET

Roliga jobb så som massör, informatör och försäljning lockar många unga trots att konkurrensen är hög. Statistik från arbetsförmedlingen visar att arbetsmarknaden i Västra Götaland präglas av en ”missmatch” och allt fler företag har svårt att hitta rätt kompetens. Under utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg finns Studentum på plats för att hjälpa hitta rätt utbildning.

Evenemang 3 träffar

Besök Studentum på Kunskap & Framtid i Göteborg

Evenemang   •   Okt 18, 2017 11:40 CEST

Vad ska du bli när du blir stor? Har du frågor om studier, vill göra ett yrkestest eller jämföra utbildningar? Välkomna till Studentums monter på studentmässan Kunskap & Framtid på Svenska mässan i Göteborg.I Studentums monter kan du bl.a:- Söka, hitta och jämföra utbildningar i Sverige och utomlands - Göra vårt yrkestest - Räkna ut snittbetyg - Få vägledning i ditt utbildningsvalPassa även...

2017-11-23 - 2017-11-25

Svenska mässan, Mässans Gata/Korsvägen, 412 94 Göteborg

Studentum Sverige på Kunskap & Framtid

Evenemang   •   Nov 17, 2015 14:31 CET

Studentum Sverige finns på plats på utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg för att hjälpa alla göteborgare att hitta sin utbildning. Varmt välkomna till vår monter B03:02!

2015-11-19 - 2015-11-21

Svenska mässan, Göteborg

Studentum besöker utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg

Evenemang   •   Nov 12, 2014 15:33 CET

Den 13-15:e november kommer Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala utbildningar till Göteborg för att hjälpa gymnasieelever hitta sin utbildning. På Studentum.se finns information ca om 8 000 eftergymnasiala utbildningar. Välkomna förbi när Studentum besöker utbildningsmässan Kunskap & Framtid på Svenska Mässan i Göteborg. Vi hjälper dig hitta din utbildning!

2014-11-13 - 2014-11-15

Mässans Gata/Korsvägen 412 94 Göteborg