Följ Studentum Sverige

Pressmeddelanden 3 träffar

Välkommen till Yrkeshögskolemässan i Göteborg 2017

Pressmeddelanden   •   Mar 08, 2017 10:53 CET

Efter succén med YH-mässor i Stockholm, Malmö och Örebro arrangerar Studentum för första gången en YH-mässa även i Göteborg. Välkommen till Ullevi, Restaurang & Konferens torsdag den 9 mars för att träffa en mängd yrkeshögskolor, gå på seminarier och få mer information om höstens YH-utbildningar.

Rolig utbildning viktigast när studenter gör sina studieval

Pressmeddelanden   •   Nov 18, 2015 08:30 CET

Roliga jobb så som massör, informatör och försäljning lockar många unga trots att konkurrensen är hög. Statistik från arbetsförmedlingen visar att arbetsmarknaden i Västra Götaland präglas av en ”missmatch” och allt fler företag har svårt att hitta rätt kompetens. Under utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg finns Studentum på plats för att hjälpa hitta rätt utbildning.

Media no image

Hälften av de sökande ovetande om nya antagningsregler

Pressmeddelanden   •   Apr 17, 2009 09:52 CEST

Nästan hälften, 45 procent, av dem som söker en utbildning inför hösten är helt ovetande om de nya antagningsreglerna för att komma in på universitet och högskola som börjar gälla 2010. Det är huvudresultaten i en undersökning från Studentum, Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala studier.

Evenemang 3 träffar

Besök Studentum på Kunskap & Framtid i Göteborg

Evenemang   •   Okt 18, 2017 11:40 CEST

Vad ska du bli när du blir stor? Har du frågor om studier, vill göra ett yrkestest eller jämföra utbildningar? Välkomna till Studentums monter på studentmässan Kunskap & Framtid på Svenska mässan i Göteborg.I Studentums monter kan du bl.a:- Söka, hitta och jämföra utbildningar i Sverige och utomlands - Göra vårt yrkestest - Räkna ut snittbetyg - Få vägledning i ditt utbildningsvalPassa även...

2017-11-23 - 2017-11-25

Svenska mässan, Mässans Gata/Korsvägen, 412 94 Göteborg

Studentum Sverige på Kunskap & Framtid

Evenemang   •   Nov 17, 2015 14:31 CET

Studentum Sverige finns på plats på utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg för att hjälpa alla göteborgare att hitta sin utbildning. Varmt välkomna till vår monter B03:02!

2015-11-19 - 2015-11-21

Svenska mässan, Göteborg

Studentum besöker utbildningsmässan Kunskap & Framtid i Göteborg

Evenemang   •   Nov 12, 2014 15:33 CET

Den 13-15:e november kommer Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala utbildningar till Göteborg för att hjälpa gymnasieelever hitta sin utbildning. På Studentum.se finns information ca om 8 000 eftergymnasiala utbildningar. Välkomna förbi när Studentum besöker utbildningsmässan Kunskap & Framtid på Svenska Mässan i Göteborg. Vi hjälper dig hitta din utbildning!

2014-11-13 - 2014-11-15

Mässans Gata/Korsvägen 412 94 Göteborg