2018-10-05 09:59Bloggposter

Väglerarträffen 2.0!

Vägledarträffen.seVägledarträffen.se

Vägledarträffen arrangeras av Studentum.se och Gymnasium.se och är en förmiddag fullspäckad med inspiration och information för studie- och yrkesvägledare. I år expanderar Vägledarträffen och hålls nu på tre orter runt om i Sverige. Ses vi i Stockholm, Malmö eller Göteborg?

Om en vecka så har det blivit dags för höstens första Vägledarträff! Första stoppet blir Stockholm och intresset har varit stort. På schemat står bland annat föreläsningar från Utbildningscenter autism och Ungdomsbarometern samt en frukost där du som deltagare får chans att mingla och knyta kontakter med andra studie- och yrkesvägledare.

Konceptet Vägledarträffen startades under 2017 och tack vare den höga efterfrågan så har upplägget inför HT 2018 omarbetats och är nu ännu bättre! Jobbr du som studie- och yrkesvägledare? Välkommen med din anmälan till någon av höstens Vägledarträffar!

Klicka här för att komma direkt till Vägledarträffen.se!

Topics: Event