Under Sveriges Digitala Utlandsstudiemässa får besökare från hela Sverige möjlighet att träffa utländska universitet. Via den virtuella plattformen där mässan äger rum kan besökarna gå in i olika mässhallar arrangerade efter världsdel. Under dagen kan studenter bland annat:
Anna som arbetar på ett stort statligt universitet i Australien har varit utställare under många år och säger följande efter den första digitala mässan i höstas:
“The market and consumers are evolving, as we adapt more to the digital/virtual space. This is only the beginning of virtual communication between students and universities.”
Även arrangören Blueberry College & Universitet tycker att möjligheten för en digital mässa är helt annorlunda än för några år sedan. VD Steven berättar:
“I många år har vi arrangerat mässor och det är fantastiskt att kunna hålla en mässa även fast vi har restriktioner. Vi älskar att träffa studenter och jag vet att våra utställare gör detsamma.”
Sveriges digitala Utlandsstudiemässa går live mellan 10-14 lördagen 13:e februari på blueberry.nu. Läs mer om vilka utställare som kommer medverka på mässan och få en påminnelse inför eventet här.
studentum.se är Sveriges största söktjänst för eftergymnasiala studier med över 500 000 medlemmar och cirka 775 000 besök i månaden. Vår affärsidé är att hjälpa utbildningsanordnare att hitta studenter till sina utbildningsplatser. Detta gör vi via vår webbsöktjänst, samarbetspartners, samt utbildningsmässor. Studentum startades 2001 som ett initiativ av tre studenter för att hjälpa blivande studenter att hitta utbildning. studentum.se är en del av Keystone Education Group som även innefattar bl.a. utbildning.se, gymnasium.se, kurser.se och aktivitet.se.