2019-03-19 13:53Pressmeddelanden

Studentum.se startar ny utbildningsmässa våren 2019

Studentum.se startar ny utbildningsmässa våren 2019Studentum.se startar ny utbildningsmässa våren 2019

Studentum.se bedriver sedan tidigare mässverksamhet och arrangerar Yrkeshögskolemässor i fyra olika städer under vårterminen. I år utökas verksamheten men ytterligare en mässa – ”Vilken utbildningstyp är du?”. Mässan kommer att presentera de olika utbildningssegmenten på ett pedagogiskt sätt, då skillnaderna mellan de olika utbildningstyperna ibland är oklara.

Det kändes som ett väldigt naturligt steg att utöka vår mässverksamhet då vi har sett en efterfrågan hos flera skolor som vi samarbetar med. YH-mässorna har varit väldigt populära under flera år så nu vill vi testa något nytt, något som vi tror kommer gynna många utbildningsintresserade!” säger Anna Hansback, Event Manager på Studentum.se.

Den nya mässan kommer att hållas den 2 april i Bryggarsalen vid Odenplan i Stockholm. Lokalen har valts ut speciellt för den nya mässan på grund av det centrala läget och goda kommunikationerna.

Det ska finnas något för alla

”Den nya mässan vänder sig mot en bredare målgrupp, både vad det gäller skolor och besökare. Det blir en unik möjlighet för besökare att ställa sina frågor direkt till skolorna som också får visa sin skol-personlighet live. Det här går helt i linje med vår vision, både på Studentum.se och på hela EMG, att hjälpa alla att hitta sin drömutbildning.” säger Anna.

Mässan är helt kostnadsfri för besökarna och kommer att hålla öppet mellan klockan mellan 10.00-18.00. Under dagen kommer det även att hållas gratis föreläsningar från bland annat Myndigheten för yrkeshögskolan och Saco studentråd, allt för att ge besökarna så mycket värde som möjligt.

”Vi är supertaggade på att få köra igång! Vi har fått massor av positiv respons vilket känns jättekul. Vi hoppas att det blir en hit som vi kommer att kunna jobba vidare på många år framöver!” säger Anna.

Mer information om mässan finns här.